حل و فصل مسالمت آمیز مسائل سوریه بدون دخالت بیگانگان مورد تاكیدقرار گرفت
نوشته شده توسط : sadis

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری ،دكتر محمود احمدی‌نژاد و دیمیتری مدودوف شامگاه چهارشنبه در مكالمه تلفنی، تحركات بیگانگان برای ایجاد درگیری داخلی در سوریه و تجزیه این كشور را اشتباه و برخلاف صلح و امنیت منطقه دانسته و راهكار بهبود اوضاع سوریه را ایجاد اصلاحات با تفاهم و آرامش، بدون دخالت بیگانگان دانستند.

روسای جمهور دو كشور با تاكید بر اینكه اصلاحات در سوریه باید به دست سوری‌ها و فارغ از دخالت بیگانگان انجام شود ، بر تلاش گسترده‌تر دو كشور برای جلوگیری از دخالت برخی كشورهای فرامنطقه‌ای و همپیمانان منطقه‌ای آنها برای ایجاد جنگ داخلی و تجزیه سوریه تاكید كردند.

دكتر محمود احمدی‌نژاد و دیمیتری مدودوف همچنین لزوم تداوم همكاری‌ها و رایزنی‌های نزدیك تهران – مسكو و تلاش مشترك برای حل و فصل مسایل منطقه‌ای بویژه سوریه را بر مبنای تفاهم و همدلی مورد تاكید قرار دادند.

دكتر محمود احمدی‌نژاد در این گفتگوی تلفنی با اشاره به اهمیت تحولات منطقه‌ای، تمركز همكاری‌های نزدیك تهران – مسكو را به منظور حل و فصل این تحولات به نفع صلح و آرامش مورد تاكید قرار داد و گفت: ایران و روسیه با توجه به برخورداری از مواضع و دیدگاه مشترك، باید تحركات گسترده‌تری را برای كمك به برقراری صلح در منطقه و جلوگیری از دخالت بیگانگان صورت دهند.

دیمیتری مدودوف نیز در این تماس تلفنی با تاكید بر اینكه تحولات سوریه باید توسط سوری‌ها و با حفظ احترام به حاكمیت ملی سوریه سامان یابد، تصریح كرد: برخی قدرت‌های فرامنطقه‌ای و كشورهای هم‌پیمان آنها در خلیج فارس به دنبال تجزیه سوریه هستند و این موضوع، خطری برای امنیت منطقه است و در این زمینه ایران و روسیه می‌توانند با همكاری‌های نزدیك خود گام‌های موثری در حل و فصل مسالمت‌آمیز اوضاع سوریه بردارند.

رییس جمهور روسیه همچنین بر لزوم هماهنگی مواضع تهران - مسكو درباره تحولات منطقه و به ویژه سوریه تاكید كرد.

1592





:: برچسب‌ها: حزب ,
:: بازدید از این مطلب : 376
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 4 اسفند 1390 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: